Site Overlay

Czy można trenować kolizje? Czy na to w ogóle uda nam się przygotować i warto marnować swój czas na ten artykuł? Może nie odkryje ameryki, ale z pewnością pomogę kilku osobom i otworze wam oczy, ponieważ otrzymacie kilka porad!

Motocykl i emocje.

Wywrotka na motocyklu to niesamowicie duże emocje, które mogą powodować wzrost adrenaliny do niesamowicie wysokich poziomów, a każdy z nas pewnie wie jak wtedy zachowuje się jego organizm. Ja często nie pamiętam wielu sytuacji i przez chwilę tracę świadomość, a mój mózg pracuje praktycznie automatycznie i jak do tej pory jeszcze nie zawiodłem się na nim, ponieważ każdy mój odruch był prawidłowy!

Mogę to potwierdzić sytuacją, gdy wyskoczyła mi w ostatniej chwili sarna na trasie! Co by zrobiła większość osób w takiej sytuacji? Albo zupełnie nic, gdyż zamarli by bez ruchu, albo nacisnęli by bardzo gwałtownie na hamulec, jednak jakie jest najlepsze wyjście? Po prostu położyć się i zrobić szlif, ponieważ jeśli wybiegnie nam jedna sarna, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że automatycznie wybiegnie ich o wiele więcej.

Co i jak z maszyną?

Ja od zawsze jeździłem na motocyklach sportowych, więc jak wiadomo jego nie da się tak dobrze zabezpieczyć jak wszystkie inne maszyny. Pomóc może instalacja takich dodatków jak gmole – czyli metole rurki po bokach naszej maszyny, które przyjmują nie tylko siłę uderzenia, ale również to na nich ślizga się nasza maszyna.

Ochraniamy w ten sposób swoje ciało przed ewentualnym przygnieceniem nóg przez motocykl, wszystkie plastiki i silnik! Gmole to koszt maksymalnie 300-500 złotych, w zależności od naszych preferencji i rodzaju maszyny, a możemy zaoszczędzić w ten sposób nawet kilkutysięczno złotowy remont motocykla i nam również się nic nie stanie.

Co z motocyklistami?

Tutaj pozostaje już kwestia ubioru i kasku. Mógłbym się rozpisywać, że potrzebujecie kurtki motocyklowej, kasku integralnego i butów sportowych o wartości 10 tysięcy złotych, jednak jest to nie prawda. Buty muszą usztywniać kostki i zabezpieczać ścięgna, kask integralny na początek nie musi być super drogi i kupimy taki produkt już za 500 złotych, a kurtka powinna posiadać protektory na ramionach, barkach i plecach. Dodatkowo zestaw nie musi być skórzany i możemy zaoszczędzić pieniądze kupując lepsze modele tekstylne. Skóra tak naprawdę przyda się wam dopiero, gdy wsiądziecie na maszyny o większej pojemności niż 250!

Tutaj może warto powiedzieć, że pierwszy motocykl, nie powinien być większy niż 125 centymetrów sześciennych pojemności, jednak w drodze wyjątku u osób, które zaczynają w późnym wieku i nie kupują maszyn sportowych, może być to pojemność na poziomie ćwiartki, czyli właśnie 250. Potrzebujecie jednak już prawa jazdy, a żeby takowe zdać, trzeba umieć jeździć!

Czy o czymś zapomniałem?

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, a wy jeśli macie jakieś pomysły co warto dodać, to zapraszam serdecznie do komentowania tego posta. Według mnie powinniście zastosować się do powyższych wskazówek i na pewno będzie wszystko dobrze!